Na Braintours, start Sietske Aussems nu een tweede initiatief op Strijp-S: Brainstores. De winkel, gevestigd in de Urban Shopper, verkoopt producten die te maken hebben met Brainport, zeg maar Eindhoven en omgeving.
In de winkel maak je kennis met het werk van Eindhovense ontwerpers en ontdek je de passie van lokale makers. “Ik wil makers verbinden met bedrijven en consumenten en ze in mijn winkel een platform bieden. Zodat bezoekers geïnspireerd raken en ze meer willen weten over het werk van de makers”, vertelt Sietske. De winkels opent op 3 juni met een feestelijk evenement, uiteraard op veilige afstand.
Toen onlangs de Brandstore van de VVV Eindhoven ermee stopte voelde Sietske de behoefte om een plek in Eindhoven te creëren waar mensen bijzondere lokale spullen kunnen kopen. Sietske is zelf enorm trots op Eindhoven en Strijp-S en vindt dat de stad een goede winkel nodig heeft waar bijzondere producten te koop zijn. ”Ik ga de kei black collectie met het Eindhovenlogo verkopen en heb een flinke voorraad overgenomen van de Brandstore”, aldus Sietske. De winkel gaat samen met Eindhovense ontwerpers ook nieuwe producten ontwikkelen en verkopen, bijvoorbeeld kleding. De collectie bevat ook Holland souvenirs, voor de vele expats en buitenlandse toeristen die Eindhoven bezoeken.
“Vanuit Strijp-S verbinden we heden, verleden én toekomst met duurzame producten die je nergens anders ziet. Daarmee willen we het verhaal van Eindhoven vertellen aan iedereen die erdoor geïnspireerd wil raken”, vertelt Sietske. Sietske runt vanuit de winkel in Strijp-S ook Braintours, haar bedrijf in het organiseren van rondleidingen en evenementen op Strijp-S en regio Eindhoven. Ze koos bewust de Urban Shopper als thuisbasis. Leuk feitje is dat, toen ze nog bij Trudo werkte, Sietske zelf de Urban Shopper mee heeft opgezet. Dat ze daar nu zelf ook haar onderneming mocht vestigen maakt de cirkel rond voor haar.
Op 3 juni gaat de winkel open en hoopt ze op veel bezoekers om haar nieuwe winkel te ontdekken. Iedereen die iets koopt vanaf €15,- krijgt een bijzondere totebag, een tas vol met goodies en kortingsbonnen van lokale ondernemers. De opdruk van de tas is ontworpen door Eindhovense ontwerper Lilian van Stekelenburg.