Bram Kerkhof en Frank Keulen hebben al heel wat ervaring op het gebied van ondernemen.
Door de jaren heen zagen ze tijdens het reizen wat er allemaal onnodig aan natuur kapot wordt gemaakt. Dat moest anders. Zij vinden dat Duurzaamheid nog te weinig wordt gezien als een nieuwe generatie van mogelijkheden.
Ze ontwierpen visualisaties van vastgoedontwerpen voor resorts in onder andere Latijns-Amerika. Om te laten zien dat vastgoed duurzamer kan, hebben ze de Hideaway ontwikkeld. Een verplaatsbare hotelkamer als bouwpakket, een duurzaam alternatief voor traditionele hotels. Zelfvoorzienend en volledig met je telefoon te besturen. Het concept hebben ze gepresenteerd op de Dutch Design Week op Strijp-S in 2018.
De Hideaway is een unit die je overal in de wereld kunt neerzetten zonder schadelijke en dure infrastructuur. De unit is gemakkelijk te transporteren en na verplaatsing blijft de natuur in goede staat achter. Het werd de doorbraak waarmee ze in beeld kwamen bij de internationale media waaronder National Geographic. Bram vertelt: “Mensen waren enthousiast, maar tegelijk sceptisch over het concept. Men dacht dat het niet haalbaar was in de praktijk”. Om te laten zien dat het echt kan, is er een verplaatsbaar prototype ‘eco retreat’ van gemaakt in Panama.
Door deze echte beleving kwamen ook mensen in contact met het concept die niets met duurzaamheid hebben. “Het is mooi om te zien dat de gedachte achter het concept gewaardeerd wordt en dat mensen hierdoor bewuster worden”, vertelt Bram. Via de app kunnen mensen lokale ervaringen boeken en echt in contact komen met de locals. “Je kunt verblijven in duurzame luxe. Je komt niets tekort en bent tegelijk duurzaam bezig”.
Het hoofdconcept “WEAR by Happy.Green” is gebaseerd op wat het Happy.Green team heeft meegemaakt in Panama.
Ze zijn veel met hout gaan werken samen met de lokale bevolking. “Zij hebben ons lokale duurzame houttechnieken geleerd en wij hebben hen geleerd hoe minimalistisch design toe te passen met deze technieken, om hun producten beter verkoopbaar te maken” aldus Bram.
Een combinatie van deze technieken en lasersnijden zijn toegepast op de houten armbanden en brillen van WEAR. Het doel is om de houten WEAR variant beter te maken dan de bestaande kunststof varianten. En niet alleen dat, door batterijloze technologie in de WEARables, kun je er ook van alles mee aansturen. Een Tesla bedienen, een lamp in huis aanzetten, muziek afspelen of alles tegelijkertijd. Het kan allemaal.
Happy.Green heeft bewust gekozen voor een conceptstore in de Trudotoren. De integratie van natuur in de toren matcht perfect met de concepten van WEAR by Happy.Green. In de conceptstore worden nieuwe producten getest. Het is niet alleen een winkel, maar een echte experience. Happy.Green staat open voor feedback op de producten. Op deze manier kan er bijgestuurd worden in de ontwikkeling.
Binnenkort wordt de nieuwe houten horlogelijn met nieuwe features gelanceerd. Ook wordt er binnenkort een platform voor vrijwilligerswerk uitgebracht om een sociaal positieve impact te creëren. Door het doen van vrijwilligerswerk bij lokale organisaties en non-profits kun je punten verdienen. Als beloning krijg je korting op producten. Bij Happy.Green kun je zelfs sparen voor gratis producten.
Wil je kennis maken met de duurzame concepten van Happy.Green? Breng dan een bezoek aan de conceptstore.
WEAR by Happy.Green Concept Store
Trudo Toren, Leidingstraat 8, 5617AJ
Website: www.happy.green/WEAR
Links naar social media:
https://instagram.com/wearbyhappygreen
https://instagram.com/happygreenofficial
https://instagram.com/happyeatlatam