Resultaten
ma 16 sep 2019

The Table by Pippens: aanschuiven met een groep op Strijp-S

The Table by Pippens is een concept-restaurant met een multifunctionele ruimte op Strijp-S in Eindhoven. Aan een lange tafel kookt Pepijn Meijers met zijn team voor groepen met verschillende thema’s met als onderdelen moderne kooktechnieken, intelligente gerechten, speciaal geserveerd. 

Van bouwkunde naar kokende ondernemer

Pepijn studeerde bouwkunde aan de Technische Universiteit in Eindhoven. Hij werd geboren in Valkenswaard maar woont nu in een loft in Anton op Strijp-S. Van bouwkunde werd hij niet gelukkig dus besloot hij als autodidact zijn passie te volgen. Na deze (radicale) switch liep hij stage bij 2-sterrenrestaurant Boreas en haalde versneld zijn koksdiploma’s. In 2011 deed Pepijn voor het eerst mee aan de Dutch Design Week met een huiskamerconcept waaruit het huidige concept van diners aan een lange tafel werd geboren. 

Het loftdiner: culinaire beleving met een sfeervol gezelschap

Het loftdiner is één van de meest succesvolle concepten van Pepijn. Met een gezelschap van 12 tot 24 personen of tijdens een open loftdiner met tafelgenoten die je nog niet kent, zit je aan een lange tafel en wordt je door Team Pippens verwend met een avondvullende culinaire reis van 20 gangen met een centraal thema. En er wordt aan tafel gekookt. Voor een maximale beleving wordt alles vers bereid met vernieuwende technieken en verrassende gerechten. Zo is momenteel het thema ‘jaren 80’ met Celebrity Chefs en uit eten in de jaren 80, de Punica lolly en een lavalamp cocktail. Een parade van herinneringen, smaken en belevingen uit die tijd. Het thema wisselt elke vier maanden met als volgende thema: ‘Singapore’.

Sfeer, geroezemoes en mond-tot-mond reclame

Mooie gerechten bij het loftdiner zijn vanzelfsprekend maar ook sfeer en geroezemoes zijn belangrijk. “Ik probeer de communicatie tussen mijn gasten te stimuleren door ze te verrassen en veel aandacht te geven”, legt Pepijn uit. “Elke avond is eigenlijk weer een sociaal experiment en ik hou van enthousiaste gasten.” Mond-tot-mond reclame is, naast Instagram, daarom de sterkste marketingtool die Pepijn heeft. Hij heeft inmiddels meerdere bedrijven als vaste klant en ook gezelschappen keren regelmatig terug voor een nieuwe beleving.

Het leven zou tapas moeten zijn

Volgens Pepijn zou iedereen, zowel privé als zakelijk, telkens verschillende dingen moeten blijven doen. Dan blijft het leven interessant. Hij heeft daarom verschillende plannen voor de toekomst. In de zomer wil hij borrels gaan lanceren waaronder de kwalitatieve vrijdagmiddagborrel op Strijp-S, een familie zondagmiddagborrel en een all-inclusive drank- en hapjesborrel. Ook wil Pepijn nieuwe spannende technieken uitproberen, een blik werpen op de bereiding van de toekomst en net als de afgelopen jaren tijdens de DDW samenwerken met food designer Katinka Versendaal van The Eatelier. Maar vooral uitdagingen blijven aangaan en laagdremplig kwaliteit leveren. En minder uren werken, maar dat lijkt een lastige opgave met al deze plannen…

Meer informatie: https://www.pippens.nl